QUÈ ENTENEM PER PARTICIPACIÓ CIUTADANA?
- Un mecanisme transparent i ordenat que permet incorporar la veu ciutadana a l’activitat governamental
- La capacitat de totes les persones de prendre decisions que afectin al seu entorn
- Un diàleg constructiu entre els ciutadans i l’Administració que permet la implicació en els assumptes públics i dota de legitimitat les decisions
- Un instrument que facilita l’acció política adequant les demandes a les accions i apropant la ciutadania a la política i a les institucions
- Una oportunitat per crear millors demòcrates i fomentar la corresponsabilitat de la vida pública
- Una formula per augmentar el sentiment de pertinença al poble i generar més complicitat dels veïns amb el territori
LA NOSTRA METODOLOGIA
- Acompanyament a mida, proximitat, compromís: cada projecte és únic.
- Pedagogia de la participació. La participació va més enllà de marcar un x en una casella.
- Empoderament i coresponsabilitat: cal donar protagonisme als protagonistes.
- Assessoria tècnica referent a la informació: participació i transparència són indestriables.
- Participació participativa: els processos participatius no tenen sentit si el seu propi disseny no és participatiu.
- Informar per participar. La base d’una participació efectiva rau en la informació de qualitat.
- Avaluació i retorn: la participació és una responsabilitat.
- Segmentació per públics: la participació real és la que facilita la participació de tothom.
QUÈ OFERIM?
- Un equip tècnic accessible i proper amb experiència i professionalitat.
- Empoderament ciutadà a partir de dinàmiques i reflexions entorn la participació ciutadana.
- Assessorament en el disseny d’estratègies i dinàmiques de participació centrades en l’àmbit dels pressupostos municipals.
- Creativitat i disseny al servei de la transparència i la participació. Fem fàcil la informació complexa mitjançant el disseny infogràfic i la comunicació directa.
- Explotació de les dades: La finalització del procés participatiu tindrà com a resultat una gran quantitat de dades, tant qualitatives (propostes) com quantitatives (votacions). Transformar això en un material operatiu a disposició dels responsables municipals és un servei indispensable del projecte.
- Rendiment de comptes per informar a la ciutadania d’una manera clara i eficient dels resultats del procés participatiu i les conseqüències del seu compromís amb el poble.
- Informació estratègica d’ús intern orientada a la millora dels successius processos de participació. L’explotació i l’anàlisi de les dades resultants són una informació molt valuosa i una garantia de millora.